הכשרה משולבת לעבודה עם הילד הפנימי: CBT ו-12 הצעדים

1

תקופת ההכשרה

30 מפגשים

2

שעות ההכשרה

ימי ראשון ורביעי, 18:00-21:00

3

כמות משתתפים

עד 36 משתתפים

4

מיקום ההכשרה

רמת גן

מה בהכשרה?

פרטי ההכשרה

מתחילים בתאריך : 10.09.2025, ימי רביעי בין השעות

18:00-21:00 מבנה התוכנית: 30 מפגשים שבועיים (4 שעות אקדמיות כל מפגש)

מרצים: בני יעקב וחנן סלוק, מייסדי טריותרפיה

מיקום: בניין דימול, רמת גן, ז'בוטינסקי 1, קומה 4, חדר 402

עלות: 10,000 ש"ח (עד 10 תשלומים ללא ריבית)

דרישות ההכשרה : נוכחות ב-80% מהמפגשים לפחות, השתתפות פעילה והגשת עבודת סיכום

עם איזה כלים נצא?

הכשרה ייחודית בת 30 מפגשים המשלבת טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT) עם עבודת הילד הפנימי ושיטת 12 הצעדים. התוכנית פותחה על-ידי בני יעקב וחנן סלוק, מייסדי טריותרפיה, ומיועדת למטפלים מקצועיים, מנחי קבוצות ומכורים נקיים המעוניינים להעמיק בעבודה טיפולית מתקדמת.

המודלים שנלמד:

  • מודול 1: יסודות העבודה עם הילד הפנימי (מפגשים 1-5)
  • מודול 2: טכניקות CBT לעבודה עם הילד הפנימי (מפגשים 6-10)
  • מודול 3: העמקה בעבודת הילד הפנימי (מפגשים 11-15)
  • מודול 4: הילד הפנימי ומערכות יחסים (מפגשים 16-20)
  • מודול 5: הילד הפנימי בחיי היומיום (מפגשים 21-25)
  • מודול 6: שילוב והטמעה (מפגשים 26-30)

תעודות והסמכות מקצועיות

תעודת מטעם מכללת טריותרפיה, ומטעם הארגון הבינלאומי להכשרות ומקצועות הטיפול World Certification Institute.

רקע על ההכשרה

העבודה עם הילד הפנימי היא מסע אל ליבת הזהות שלנו, אל החלקים הראשוניים שעוצבו בילדות המוקדמת ומשפיעים על חיינו כמבוגרים. פצעי ילדות, טראומות מוקדמות ודפוסי התקשרות לא בריאים יוצרים "ילד פנימי פגוע" שמחפש ריפוי ומענה לצרכיו הבלתי מסופקים.

המודל הפורץ דרך של טריותרפיה בני יעקב וחנן סלוק, מייסדי טריותרפיה, פיתחו גישה מהפכנית המשלבת שלושה מרכיבים חזקים: הטיפול הקוגניטיבי-התנהגותי (CBT) המבוסס על מחקר, עבודת הילד הפנימי המתמקדת בשורשי הטראומה, ושיטת 12 הצעדים הממוקדת בהחלמה רוחנית ומעשית.

למה דווקא שילוב של שלוש גישות? כל גישה לבדה מטפלת בהיבט אחר של הנפש האנושית: CBT מתמקד בשינוי דפוסי חשיבה והתנהגות, עבודת הילד הפנימי מרפאת פצעים רגשיים עמוקים, ו-12 הצעדים מספק מסגרת רוחנית ומעשית להחלמה. השילוב ביניהן יוצר מענה הוליסטי וכולל שמטפל בגוף, נפש ורוח.

המחקר מאחורי הגישה הגישה המשולבת מבוססת על הבנות עכשוויות מתחום פסיכולוגיית ההתפתחות, תיאוריית ההתקשרות, ומחקרי טראומה. היא משלבת תובנות מעבודותיהם של מומחים כמו ג'פרי יאנג (תיאוריית הסכמות), ריצ'רד שוורץ (מודל IFS), ודונלד ויניקוט (תיאוריית האובייקט המעבר).

לקהל מקצועי ולמתמודדים אישיים ההכשרה מיועדת הן למטפלים מקצועיים המעוניינים להרחיב את הארגז כלים שלהם, והן למכורים נקיים ואנשים במסע החלמה אישי. זהו שילוב ייחודי שמאפשר למידה הדדית ועמיקה יותר, שבה הניסיון האישי והמקצועי מתחברים ליצירת הבנה מעמיקה יותר.

מעבר מתיאוריה לפרקטיקה בניגוד להכשרות תיאורטיות, הגישה של טריותרפיה מדגישה עבודה חווייתית והתנסות אישית. כל משתתף עובר תהליך אישי של עבודה עם הילד הפנימי שלו תוך כדי לימוד הכלים לעבודה עם אחרים. זה יוצר עומק וחיבור רגשי ששום לימוד תיאורטי לא יכול להחליף.

הכשרה שמשנה חיים ההכשרה אינה רק רכישת כלים מקצועיים, אלא מסע אישי של גילוי עצמי, ריפוי ושינוי. משתתפים רבים מדווחים על שינויים עמוקים לא רק בעבודתם המקצועית אלא גם במערכות היחסים, בהורות ובמערכת היחסים עם עצמם.

ההרשמה למסלול הקרוב החלה!

לקבלת מידע נוסף והרשמה השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

להרשמה לניוזלטר

סילבוס התכנית

מפגשים שבועיים בני שש שעות אקדמיות כל אחד כל מפגש יתחלק ללימוד תאורטי וסדנא להתנסות אישית.

הכשרת הצעדים וCBT |

תוכנית הלימודים
0 שעות אקדמאיות
שיעורנושא השיעורחומרי קריאה
1היכרות ומבוא לעבודה עם הילד הפנימי
  • היכרות בין המשתתפים ויצירת מרחב בטוח
  • מהו "הילד הפנימי"? סקירת תיאוריות מרכזיות (יונג, ברן, שוורץ)
  • הקשר בין הילד הפנימי להתמכרויות ודפוסים מזיקים
  • הצגת המודל המשולב של טריותרפיה (CBT, הילד הפנימי ו-12 הצעדים)

התנסות: תרגיל היכרות ראשוני עם הילד הפנימי דרך ויזואליזציה מונחית

2מבוא לגישה הקוגניטיבית-התנהגותית (CBT) בעבודה עם הילד הפנימי
  • עקרונות ה-CBT ויישומם בעבודה עם הילד הפנימי
  • מודל ABC (אירוע-מחשבה-תוצאה) בהקשר של זיכרונות ילדות
  • זיהוי אמונות יסוד שנוצרו בילדות המוקדמת
  • כיצד דפוסי חשיבה ילדותיים משפיעים על חיינו כמבוגרים

התנסות: מיפוי אמונות יסוד שנוצרו בילדות והשפעתן על חיינו כיום

3הצעד הראשון - הכרה בחוסר אונים והקשר לפצעי ילדות
  • משמעות הצעד הראשון בהקשר של העבודה עם הילד הפנימי
  • זיהוי חוסר האונים הילדי כשורש להתמכרויות והתנהגויות מזיקות
  • מנגנוני הכחשה שפיתחנו להגנה על הילד הפנימי הפגוע
  • תיאוריית ההתקשרות והשפעתה על דפוסי התמודדות

התנסות: כתיבת מכתב מהמבוגר לילד הפנימי המכיר בחוסר האונים

4סוגי ילדים פנימיים וזיהוי הילד הפנימי האישי
  • הילד המפוחד, הילד הזועם, הילד העצוב, הילד השמח - זיהוי וניתוח
  • מודל חלקי העצמי של IFS (Internal Family Systems) בהתאמה לעבודת הילד הפנימי
  • זיהוי תפקידים וחלקים שפיתחנו בילדות כאסטרטגיות הישרדות
  • קשר בין חוויות ילדות לדפוסי התמכרות

התנסות: מיפוי החלקים הפנימיים השונים והקול הייחודי של כל חלק

5הצעד השני והשלישי - כוח גדול יותר והורות פנימית
  • משמעות "הכוח הגדול יותר" בהקשר של יחסים עם הילד הפנימי
  • פיתוח ההורה הפנימי האוהב כמקור כוח ותמיכה
  • כיצד ליצור יחסים חדשים עם הילד הפנימי
  • התמסרות לתהליך ההחלמה דרך נכונות לטפל בילד הפנימי

התנסות: פיתוח דמות ההורה הפנימי האוהב ותרגול דיאלוג עם הילד הפנימי

6זיהוי ואתגור סכמות ואמונות יסוד מהילדות
  • תיאוריית הסכמות של ג'פרי יאנג והתאמתה לעבודת הילד הפנימי
  • זיהוי סכמות מרכזיות שנוצרו בילדות (נטישה, פגימות, כישלון)
  • שיטות CBT לאתגור סכמות ילדות מושרשות
  • יצירת נרטיב חדש לחוויות ילדות מכוננות

התנסות: זיהוי סכמה מרכזית ותחילת עבודת אתגור באמצעות טכניקת "העדות המבוגרת

7טכניקות דמיון מודרך ועבודה חווייתית עם הילד הפנימי
  • שילוב דמיון מודרך בעבודת CBT
  • טכניקת "חזרה בזמן" לסיטואציות ילדות
  • יצירת התערבויות מתקנות בזיכרונות טראומטיים
  • עקרונות העבודה החווייתית עם הילד הפנימי

התנסות: תרגיל "הצלת הילד" באמצעות דמיון מודרך והתערבות מתקנת

8עבודה עם רגשות וצרכים בלתי מסופקים של הילד הפנימי
  • זיהוי הצרכים הבסיסיים שלא קיבלו מענה בילדות
  • השפעת צרכים בלתי מסופקים על התמכרויות ודפוסים הרסניים
  • טכניקות לזיהוי וויסות רגשות עוצמתיים של הילד הפנימי
  • יצירת אסטרטגיות חדשות למילוי צרכים באופן בריא

התנסות: מיפוי צרכים בלתי מסופקים ותכנון דרכים למילוי צרכים אלו כמבוגרים

9הצעד הרביעי - חשבון נפש והעמקה בפצעי ילדות
  • התאמת חשבון הנפש של הצעד הרביעי לעבודה עם הילד הפנימי
  • זיהוי דפוסים חוזרים הנובעים מפצעי ילדות
  • מודל ה"טריגר-הגנה-פצע" לניתוח תגובות רגשיות עוצמתיות
  • יצירת קשר בין אירועי ילדות לדפוסי פעולה במבוגר

התנסות: עריכת חשבון נפש ממוקד ילד פנימי - זיהוי טריגרים, הגנות והפצעים שמאחוריהם

10גבולות בריאים ושיפוטיות עצמית - הקול הביקורתי והילד הפנימי
  • זיהוי הקול הביקורתי הפנימי והשפעתו על הילד הפנימי
  • ההורה הביקורתי הפנימי כהפנמה של דמויות סמכות מהילדות
  • טכניקות CBT לעבודה עם שיפוטיות עצמית
  • פיתוח גבולות בריאים כחלק מטיפול בילד הפנימי

התנסות: זיהוי ואתגור הקול הביקורתי, תרגול הצבת גבולות בריאים

11הצעד החמישי - שיתוף והילד הפנימי
  • חשיבות השיתוף והגילוי של סודות הילד הפנימי
  • הבושה כמחסום מרכזי בהחלמת הילד הפנימי
  • יצירת מרחב בטוח לשיתוף חוויות ילדות טראומטיות
  • העדות כחלק מהחלמת הילד הפנימי

התנסות: תרגיל שיתוף בזוגות של "סוד" של הילד הפנימי והתבוננות בהשפעה המשחררת

12תרפיית סכמות מתקדמת וריפוי הילד הפנימי
  • עבודה מעמיקה עם סכמות ילדות דומיננטיות
  • "הכיסא הריק" בעבודה עם הילד הפנימי והדמויות המשמעותיות
  • מודל "שינוי הסכמה" של יאנג בהתאמה לעבודת הילד הפנימי
  • זיהוי ושינוי דפוסי התמודדות לא יעילים (הכנעה, הימנעות, פיצוי יתר)

התנסות: תרגיל "כיסא ריק" מובנה לדיאלוג בין המבוגר, הילד הפנימי ודמות משמעותית מהעבר

13צעדים 6-7 - נכונות לשחרור דפוסים ילדותיים מזיקים
  • זיהוי "פגמי האופי" כאסטרטגיות הישרדות ילדיות
  • נכונות לשחרר דפוסים ילדיים שאינם משרתים אותנו עוד
  • תהליך ההתבגרות הרגשית והשלכותיו על ההתנהגות
  • התמרת אסטרטגיות ילדיות לדפוסי התמודדות בוגרים

התנסות: טקס סימבולי של זיהוי ושחרור דפוסים ילדיים מזיקים

14עבודה עם טראומות ילדות
  • הבנת ההשפעות ארוכות הטווח של טראומות ילדות (ACEs)
  • שילוב עקרונות טיפול ממוקד טראומה בעבודה עם הילד הפנימי
  • טכניקות CBT לעבודה עם זיכרונות טראומטיים
  • גבולות העבודה העצמית וזיהוי מצבים המחייבים הפניה לטיפול ממוקד טראומה

התנסות: יצירת "קופסת הכלים" לעבודה עם הצפות רגשיות וטריגרים של הילד הפנימי

15לרפא את הילד הפנימי דרך יצירתיות ומשחק
  • חשיבות המשחק והיצירתיות בריפוי הילד הפנימי
  • שילוב אמנויות בעבודת CBT (ציור, כתיבה, תנועה)
  • יצירת טקסים ותרגילים יצירתיים לעבודה עם הילד הפנימי
  • שחזור חוויות ילדות חיוביות כחלק מתהליך הריפוי

התנסות: חוויית משחק ויצירה מובנית לחיבור וריפוי הילד הפנימי

16הצעד החמישי - שיתוף והילד הפנימי
  • הקשר בין דפוסי התקשרות בילדות למערכות יחסים בבגרות
  • זיהוי תבניות חוזרות במערכות יחסים הקשורות לפצעי ילדות
  • ה"ילד הפנימי" במערכות יחסים - מתי הילד "משתלט" על המבוגר
  • יישום עקרונות CBT לזיהוי ושינוי דפוסי תקשורת בעייתיים

התנסות: מיפוי דפוסי התקשרות וביטויים במערכות יחסים נוכחיות

17הצעד השמיני - רשימת אנשים שנפגעו והילד הפנימי
  • הבנת מעגל הפגיעה - מהילד הפגוע למבוגר הפוגע
  • זיהוי התנהגויות פוגעניות הנובעות מצרכים בלתי מסופקים של הילד הפנימי
  • עריכת חשבון נפש יחסים מנקודת המבט של הילד הפנימי
  • שבירת שרשרת הכאב הבין-דורית

התנסות: עריכת רשימת אנשים שנפגעו תוך התחברות לילד הפנימי הפגוע שהוביל להתנהגויות אלו

18הילד הפנימי במשפחה - דפוסים בין-דוריים
  • זיהוי דפוסים משפחתיים בין-דוריים והשפעתם על הילד הפנימי
  • ה"משולש הדרמטי" (קרבן-מציל-תוקף) במשפחות ובהתמכרויות
  • שילוב טכניקות CBT בעבודה עם דפוסים משפחתיים
  • יציאה מתפקידים משפחתיים מקובעים

התנסות: יצירת ג'נוגרמה רגשית ומיפוי תפקידים ודפוסים בין-דוריים

19הצעד התשיעי - תיקון וריפוי יחסים דרך עבודת הילד הפנימי
  • תיקון יחסים מנקודת מבט של הילד הפנימי
  • פיתוח אמפתיה לילד הפנימי של האחר
  • תהליכי מחילה והשפעתם על ריפוי הילד הפנימי
  • תכנון ויישום תיקונים באופן שמזין את הילד הפנימי

התנסות: תרגול שיחות תיקון מתוך חיבור בין שני "ילדים פנימיים"

20מיניות, גבולות והילד הפנימי
  • הקשר בין פגיעות בגבולות בילדות לקשיים במיניות בבגרות
  • השפעת טראומות ילדות על התפתחות מינית בריאה
  • שילוב טכניקות CBT בעבודה עם קשיים במיניות הקשורים לילד הפנימי
  • פיתוח גבולות בריאים וביטוי עצמי אותנטי

התנסות: זיהוי ותרגול הצבת גבולות בריאים מתוך חיבור לצרכי הילד הפנימי

21הצעד העשירי - חשבון נפש יומי ועבודה שוטפת עם הילד הפנימי
  • שילוב עבודת הילד הפנימי בחיי היומיום
  • פיתוח מודעות לתגובות הילד הפנימי במצבים יומיומיים
  • יומן מובנה לעבודה עם הילד הפנימי
  • זיהוי מוקדם של מצבי הצפה והתערבות מיידית

התנסות: פיתוח שגרה יומית של עבודה עם הילד הפנימי ותרגול חשבון נפש יומי

22מניעת נסיגה וזיהוי טריגרים של הילד הפנימי
  • זיהוי מוקדם של סימני אזהרה והתערערות
  • מיפוי טריגרים ייחודיים המפעילים את הילד הפנימי הפגוע
  • אסטרטגיות CBT למניעת נסיגה ולהתמודדות עם טריגרים
  • בניית רשת תמיכה אפקטיבית לילד הפנימי

התנסות: יצירת "תוכנית חירום" אישית למצבי הצפה והתערערות של הילד הפנימי

23הצעד האחד-עשר - תפילה, מדיטציה וחיבור רוחני לילד הפנימי
  • משמעות החיבור הרוחני בעבודה עם הילד הפנימי
  • שילוב פרקטיקות מדיטטיביות בעבודת הילד הפנימי
  • טכניקות קשיבות (מיינדפולנס) להרגעת הילד הפנימי
  • פיתוח תפילה/כוונה אישית לריפוי הילד הפנימי

התנסות: תרגול מדיטציה מונחית לחיבור עם הילד הפנימי וה"כוח הגדול יותר"

24טיפוח הילד הפנימי השמח והמשחקי
  • הדגשת חשיבות הטיפוח של הילד הפנימי השמח והבריא
  • פיתוח יכולת למשחק, הנאה וספונטניות כמבוגרים
  • שילוב שמחה, יצירתיות ומשחק בחיי היומיום
  • פסיכולוגיה חיובית ותפקידה בריפוי הילד הפנימי

התנסות: יצירת "רשימת משאלות" של הילד הפנימי ותכנון פעילויות משחק ושמחה

25הצעד השנים-עשר - העברת המסר וליווי אחרים בעבודת הילד הפנימי
  • עקרונות ליווי אחרים בעבודת הילד הפנימי
  • יתרונות העזרה לאחרים כחלק מתהליך הריפוי האישי
  • גבולות העבודה העצמית לעומת טיפול מקצועי
  • פיתוח "שפה" לתקשורת על נושאי הילד הפנימי

התנסות: תרגול ליווי ראשוני בעבודת הילד הפנימי בקבוצות קטנות

26הגישה המשולבת - אינטגרציה של CBT, 12 הצעדים והילד הפנימי
  • סיכום העקרונות המרכזיים של הגישה המשולבת
  • יתרונות האינטגרציה בין הגישות השונות
  • התאמת הגישה המשולבת למצבים וקהלים שונים
  • בניית מסגרת עבודה אישית המשלבת את שלושת המרכיבים

התנסות: יצירת מודל אישי המשלב את שלושת המרכיבים בהתאם לצרכים האישיים

27הנחיית קבוצות בנושא הילד הפנימי
  • עקרונות להנחיית קבוצות בנושא הילד הפנימי
  • מבנים אפשריים לסדנאות ומפגשים קבוצתיים
  • טכניקות קבוצתיות לעבודה עם הילד הפנימי
  • התמודדות עם אתגרים בהנחיית קבוצות בנושאים רגישים

התנסות: תכנון ותרגול הנחיית תרגיל בנושא הילד הפנימי בקבוצות קטנות

28הילד הפנימי והצמיחה הפוסט-טראומטית
  • מודל הצמיחה הפוסט-טראומטית בהקשר של עבודת הילד הפנימי
  • טרנספורמציה של פצעי ילדות למקור כוח ומשמעות
  • פיתוח חוסן ותובנות מתוך העבודה עם הילד הפנימי
  • יצירת משמעות מתוך הכאב - הסיפור האישי כמקור השראה

התנסות: כתיבת "סיפור החלמה" אישי המשלב את נרטיב הילד הפנימי

29יישום קליני - מקרים מורכבים בעבודת הילד הפנימי
  • עבודה עם מצבים מורכבים (טראומה קשה, דיסוציאציה, התנגדויות)
  • אבחנה בין עבודה עצמית לצורך בטיפול מקצועי
  • התאמת עבודת הילד הפנימי לאוכלוסיות שונות
  • סופרוויז'ן מובנה על מקרים מהשטח

התנסות: ניתוח מקרים מורכבים והצעת אסטרטגיות התערבות

30סיכום, אינטגרציה ותכנון המשך
  • סיכום עקרונות מרכזיים וחיבור בין כל חלקי התוכנית
  • פיתוח תוכנית המשך אישית לעבודה עם הילד הפנימי
  • בניית "ארגז כלים" אישי והתאמתו לצרכים ספציפיים
  • חגיגת סיום והתבוננות בתהליך האישי והקבוצתי

התנסות: טקס סיום, שיתוף תובנות והתחייבות להמשך עבודה עם הילד הפנימי

מרצים בהכשרה זו

צוות המרצים המקצועי שלנו, והמומחים שפיתחו את השיטה.

חנן סלוק מנכ"ל העמותה - מכללת טריותרפיה

חנן סלוק

מייסד, עוס\' קליני טראומה, מומחה בשיטת 12 הצעדים 32 שנים, פסיכותרפיסט.

בני יעקב יו"ר העמותה - מכללת טריותרפיה

בני יעקב

מייסד, מומחה בשיטת 12 הצעדים 33 שנים, פסיכותרפיסט.

סיום הכשרה וקבלת תעודה - מרץ 2025

חוויות מהכשרות קודמות

את זה הם אמרו, לא אנחנו..

כמה מילים מהבוגרים שלנו

סיוון מכללת טריותרפיה
Quote2

כל שיעור מדברים עלי ועל מה שעבר עלי בחיים שלי, וזו הדרך הטובה ביותר ללמוד לטפל באנשים

סיוון ויצמן

חמי בר יוסף מכללת טריותרפיה
Quote2

הכלי הראשון שהמרצים במכללה מאפשרים לי זו הכניסה פנימה לתהליך אישי. המרצים עצמם חיים דרך אישית מאוד עמוקה.

חמי בר יוסף

שרון אלגרבלי מכללת טריותרפיה
Quote2

הלימוד והמפגש עם המרצים שהם המובילים בתחום בארץ בעיניי, ניתנה לי ההזדמנות \"לפתוח את הדלת לבית שנולדתי בו\"

שרון אלגרבלי

פנחס בן נעים מכללת טריותרפיה
Quote2

משהו יותר עמוק בחיים שלנו מנהל אותנו, יש גרעין שממנו נובע הכל, אני פה שנה ולמדתי כאן המון בכל התחומים.

פנחס בן נעים

שלומי פימה מכללת טריותרפיה
Quote2

כשהגעתי למכללה הזו ודיברנו על הילד הפנימי, הבנתי שזה מה שהיה חסר לי, זה השורש...חוויתי התעוררות רוחנית.

שלומי פימה

עליזה בר מנחת קבוצות ומתמחה ב12 הצעדים במכללת טריותרפיה
Quote2

אני חייבת להגיד שמחולל השינוי בחיים שלי זו השנה האחרונה, זה ניכר גם במסגרת העבודה שלי...

עליזה בר

סיוון מכללת טריותרפיה
Quote2

כל שיעור מדברים עלי ועל מה שעבר עלי בחיים שלי, וזו הדרך הטובה ביותר ללמוד לטפל באנשים

סיוון ויצמן

חמי בר יוסף מכללת טריותרפיה
Quote2

הכלי הראשון שהמרצים במכללה מאפשרים לי זו הכניסה פנימה לתהליך אישי. המרצים עצמם חיים דרך אישית מאוד עמוקה.

חמי בר יוסף

שרון אלגרבלי מכללת טריותרפיה
Quote2

הלימוד והמפגש עם המרצים שהם המובילים בתחום בארץ בעיניי, ניתנה לי ההזדמנות \"לפתוח את הדלת לבית שנולדתי בו\"

שרון אלגרבלי

פנחס בן נעים מכללת טריותרפיה
Quote2

משהו יותר עמוק בחיים שלנו מנהל אותנו, יש גרעין שממנו נובע הכל, אני פה שנה ולמדתי כאן המון בכל התחומים.

פנחס בן נעים

שלומי פימה מכללת טריותרפיה
Quote2

כשהגעתי למכללה הזו ודיברנו על הילד הפנימי, הבנתי שזה מה שהיה חסר לי, זה השורש...חוויתי התעוררות רוחנית.

שלומי פימה

עליזה בר מנחת קבוצות ומתמחה ב12 הצעדים במכללת טריותרפיה
Quote2

אני חייבת להגיד שמחולל השינוי בחיים שלי זו השנה האחרונה, זה ניכר גם במסגרת העבודה שלי...

עליזה בר

שאלות נפוצות

יש לכם שאלות נוספות? השאירו פרטים בטופס ואנחנו נחזור אליכם.

ההכשרה מתאימה לאנשי מקצוע בתחום הטיפול, מנחי קבוצות, מכורים נקיים, וכל מי שמעוניין להעמיק בעבודה עם הילד הפנימי לצורך צמיחה אישית או מקצועית. לא נדרש רקע מקצועי מוקדם – ההכשרה בנויה להתאים הן למטפלים מנוסים והן למתחילים.

ההכשרה מחולקת ל-6 מודולים על פני 30 מפגשים: יסודות העבודה עם הילד הפנימי, טכניקות CBT, העמקה בעבודה, מערכות יחסים, יישום בחיי היומיום, ושילוב והטמעה. כל מודול משלב תיאוריה עם עבודה חווייתית ומעשית, כולל כלים מיידיים ליישום.

ההכשרה נמשכת 30 מפגשים של 3 שעות כל אחד, פעם בשבוע ביום רביעי בין 18:00-21:00 (סה"כ 90 שעות לאורך כ-7.5 חודשים). עלות ההכשרה היא 10,000 ש"ח עם אפשרות לחלוקה לעד 10 תשלומים ללא ריבית.

הגישה משלבת שלושה מרכיבים חזקים: CBT מבוסס מחקר, עבודת הילד הפנימי לריפוי טראומות, ושיטת 12 הצעדים להחלמה רוחנית. השילוב יוצר מענה הוליסטי שמטפל בגוף, נפש ורוח – דבר שאף גישה לבדה לא יכולה לספק.

הבוגרים יכולים ליישם את הכלים בעבודה עצמית, בליווי בני משפחה, בהנחיית קבוצות תמיכה, ובעבודה טיפולית (בהתאם להסמכות המקצועית). ההכשרה כוללת הדרכה מעשית ליישום ובניית תוכנית המשך אישית לכל משתתף.

ההרשמה למסלול הקרוב החלה!

לקבלת מידע נוסף והרשמה השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

הכשרות נוספות אצלנו

אנחנו מציעים מגוון הכשרות ממוקדות וקצרות,
לאנשי מקצוע המעוניינים להרחיב את הידע שלהם ולהיפתח לטיפול בשיטת 12 השלבים.

ההכשרה הקרובה: 5/03/2025

הכשרה בסיסית הילד הפנימי בשיטת 12 הצעדים

מיהו "הילד הפנימי"? איך הוא משפיע על חיינו? הכשרת 12 הצעדים לטיפול באמצעות הילד הפנימי תסייע לך להגיע לפריצות דרך מקצועיות ולהבנת נפשם של מטופליך.

ההכשרה הקרובה: 5/03/2025

הכשרה בסיסית לטיפול במערכות יחסים בשיטת 12 הצעדים

מסלול מקצועי וממוקד בן 15 מפגשים המלמד את אופי הטיפול במערכות יחסים ושיקום הזוגיות בשיטת 12 הצעדים של טריותרפיה.

ההכשרה הקרובה: 5/03/2025

הכשרה בסיסית לטיפול בהתמכרויות בשיטת 12 הצעדים

הבסיס לשיטת 12 הצעדים שלנו וכיצד ליישם אותה במהלך עבודה מקצועית עם מכורים לסמים ואלכוהול ב-15 מפגשים בלבד.

לקבלת מידע נוסף והרשמה השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

הכשרה 12 הצעדים
5.03.2025

התחברו לשלושת העקרונות הרוחניים כנות, פתיחות ונכונות, בכדי לקחת את האחריות על החיים ולצאת לדרך חדשה ומיוחדת יחד איתנו!

ימים
שעות
דקות
דילוג לתוכן