עמוד הבית / לימודי פסיכותרפיה
פסיכותרפיה ממוקדת התמכרויות, טראומה ומערכות יחסים
היא תוכנית טיפול בעלת שלושה שלבים אשר מתחקה אחר שורשי ההתמכרות בתוך נפשו של האדם.
בעידן בו אנו נמצאים, בני אדם מחפשים "פתרונות" למצבם הנפשי והרוחני, ובאופן לא מודע נכנסים למעגלים התמכרותיים שונים, ו"מתחדשים" בהתמכרויות חדשות.
מחלת ההתמכרות היא נטייה שנמצאת בכל אחד מאתנו, אצל אחדים היא תתפרץ ותהפוך למחלה קיצונית ואצל אחרים היא יכולה להתפרץ אך לא תהפוך למחלה קיצונית אשר תגרום לאובדן שליטה ולחוסר ניהול בחייו של האדם ולכך יש סיבות. הפגיעה של של מחלת ההתמכרות באדם היא בכל תחומי חייו, היא הורסת כל תחום ותחום בחייו, פגיעה- נפשית, רוחנית, משפחתית, זוגית, חברתית, כלכלית ועוד..
אנו מבינים היום יותר ויותר שהתמכרות היא מחלה של הגוף הנפש והרוח וככזו היא צריכה את המענה לשלושת המישורים האלה.
גישה זו מקדימה את כל הגישות הטיפוליות העוסקות בהתמכרות בתפיסתה את נושא ההתמכרות כמחלה ומתבססת על שלושה שלבים טיפוליים- טיפול בהתמכרויות, טיפול בטראומה ושיקום מערכות יחסים
אנו מאמינים מאוד שהטיפול בשלושת הנושאים האלה, מביא את האדם המחלים לאיזור מבטחים מסכנת התפרצות המחלה, ממעבר להתמכרויות אחרות ומהחלפת התמכרות בהתמכרות.
התמכרות
טראומה ומציאת ה”עצמי” האמיתי
חידוש ובניית מערכות יחסים
אנו מביאים בשורה חדשה לטיפול בהתמכרויות מכל הסוגים ומכל הזנים, אנו מבינים את פניה המשתנות של מחלת ההתמכרות ומכירים את שורשיה ואת הדרך להביא את האדם לדרך חיים חדשה.
צוות המרצים המקצועי שלנו, והמומחים שפיתחו את השיטה.
מתמחה ב - מייסד, מומחה בשיטת 12 הצעדים 33 שנים, פסיכותרפיסט.
מתמחה ב - מייסד, עוס' קליני טראומה, מומחה בשיטת 12 הצעדים 32 שנים, פסיכותרפיסט.
מתמחה ב - 12 הצעדים, סטודנטית במכללת טריותרפיה, מנחת קבוצות
מתמחה ב - 12 הצעדים מנחה קבוצות
מתמחה ב - 12 הצעדים, סטודנט במכללת טריותרפיה, מנחה קבוצות
מתמחה ב - 12 הצעדים, סטודנט במכללת טריותרפיה, מנחה קבוצות
מתמחה ב - 12 הצעדים, סטודנט במכללת טריותרפיה, מנחה קבוצות
מתמחה ב - פסיכותרפיסטית, מטפלת משפחתית, מרצה ומנחת קבוצות במכללת טריותרפיה.
לצד המפגש עם המשגות תיאורטיות מושם דגש רב על התפתחותם האישית והקלינית של התלמידים. שנות הלימוד מלוות בהדרכה הקבוצתית לצד הדרכה אישית. כך מתאפשרת היכרות עם העולם הפנימי והדינמיקה של המטפל והמטופל בתוך מרחב בטוח, בו יוכלו התלמידים לבחון את הדינמיקה המורכבת המתפתחת מתוך המפגש הבינאישי.
בתכנית הלימוד משולבות גם הרצאות אורח שמתקיימות בימי הלימודים וכן סמינרים מרוכזים בין הסמסטרים, או בסוף שנת הלימודים.
הלימודים יתקיימו אחת לשבוע בימי ראשון, בין השעות 16:45-20:45.
124 ש”א- 4 שעות שבועיות
בכל שנה מארחת התכנית מרצים אורחים מתחומי הפסיכותרפיה, ומתחומים משיקים, במטרה להביא זוויות ראיה נוספות על הנלמד בתכנית.62 ש”א- 2 שעות שבועיות
מטרת הסמינר היא לפתוח מרחב קבוצתי שיאפשר לכל משתתף להמשיך ולפתח את העצמי שלו\ה כפסיכותרפיסט\ית דרך הבאת מקרים לדיון בקבוצה שימוש בקולות ותחושות הקבוצה כ"היכל של מראות" היכולים לתת זוויות הסתכלות מגוונות להבנת המקרה ודרך עבודתו של המטפל.בהיקף שעות משתנה
בין הסמסטרים יהיה יום עיון אחד בנושאים הקשורים לחומר הנלמד, עם מרצים שונים מתחומי הפסיכולוגיה הפסיכיאטריה והרוח.32 ש”א- שעה בשבוע
הדרכה אישית תוכל להתקיים מול מדריך בעל הכשרה בטיפול בהתמכרויות ובהבנת הפסיכולוגיה הרוחנית של הילד הפנימי.עבודת הגמר תוגש בתום השנה השלישית ללימודים. במהותה, היא נועדה לתת ביטוי לתהליך הלמידה המתמשך במסגרת התכנית, לשקף תהליכי אינטגרציה בין הקליניקה לתיאוריה, דרך נקודת המבט האישית והצומחת של התלמיד/המטפל. צוות התכנית ילווה כתיבה זו.
הגשת העבודה וקבלת ציון "עובר" הינם תנאי לקבלת תעודת הגמר.
לתלמיד אשר ישתתף באופן סדיר בלימודים וימלא אחר כל הדרישות האקדמיות של התכנית, תוענק תעודת גמר מטעם מכללת טריותרפיה והמכון העולמי, פסיכותרפיה ממוקדת התמכרויות - התמכרויות, טראומה, ומערכות יחסים.
כמה מילים מהבוגרים שלנו על לימוד פסיכותרפיה במכללת טריותרפיה
כל שיעור מדברים עלי ועל מה שעבר עלי בחיים שלי, וזו הדרך הטובה ביותר ללמוד לטפל באנשים
סיוון ויצמן
הכלי הראשון שהמרצים במכללה מאפשרים לי זו הכניסה פנימה לתהליך אישי. המרצים עצמם חיים דרך אישית מאוד עמוקה.
חמי בר יוסף
הלימוד והמפגש עם המרצים שהם המובילים בתחום בארץ בעיניי, ניתנה לי ההזדמנות "לפתוח את הדלת לבית שנולדתי בו"
שרון אלגרבלי
משהו יותר עמוק בחיים שלנו מנהל אותנו, יש גרעין שממנו נובע הכל, אני פה שנה ולמדתי כאן המון בכל התחומים.
פנחס בן נעים
כשהגעתי למכללה הזו ודיברנו על הילד הפנימי, הבנתי שזה מה שהיה חסר לי, זה השורש...חוויתי התעוררות רוחנית.
שלומי פימה
אני חייבת להגיד שמחולל השינוי בחיים שלי זו השנה האחרונה, זה ניכר גם במסגרת העבודה שלי...
עליזה בר
כל שיעור מדברים עלי ועל מה שעבר עלי בחיים שלי, וזו הדרך הטובה ביותר ללמוד לטפל באנשים
סיוון ויצמן
הכלי הראשון שהמרצים במכללה מאפשרים לי זו הכניסה פנימה לתהליך אישי. המרצים עצמם חיים דרך אישית מאוד עמוקה.
חמי בר יוסף
הלימוד והמפגש עם המרצים שהם המובילים בתחום בארץ בעיניי, ניתנה לי ההזדמנות "לפתוח את הדלת לבית שנולדתי בו"
שרון אלגרבלי
משהו יותר עמוק בחיים שלנו מנהל אותנו, יש גרעין שממנו נובע הכל, אני פה שנה ולמדתי כאן המון בכל התחומים.
פנחס בן נעים
כשהגעתי למכללה הזו ודיברנו על הילד הפנימי, הבנתי שזה מה שהיה חסר לי, זה השורש...חוויתי התעוררות רוחנית.
שלומי פימה
אני חייבת להגיד שמחולל השינוי בחיים שלי זו השנה האחרונה, זה ניכר גם במסגרת העבודה שלי...
עליזה בר
בין הסמסטרים יהיה יום עיון אחד בנושאים הקשורים לחומר הנלמד, עם
מרצים שונים מתחומי הפסיכולוגיה הפסיכיאטריה והרוח.
שיעור | נושא השיעור | חומרי קריאה |
---|---|---|
1 | היכרות, הסבר תוכנית הלימודים - חנן ובני | הסבר עבודת סוף הסמסטר |
2 | חנן - משפחה לא מתפקדת בני - המשך, משפחה לא מתפקדת | מאמר מס' 1 התפתחות ההחלמה ילדים בוגרים |
3 | חנן - פחד מאנשים ומדמויות סמכות בני - מחוסר ישע לחוסר אונים | מאמר מס' 2 הילד מול דמויות סמכות |
4 | חנן - אובדן הזהות וחיפוש אישורים בני - חוסר אונים הוא לא חוסר ישע | מאמר מס' 3 הקשר בין הריפוי לאובדן הזהות |
5 | חנן - הפחד של הילד מאנשים כועסים ומביקורת בני - חוסר אונים וחיים בלתי מנוהלים | מאמר מס' 4 הילד הפנימי - התמודדות עם ביקורת וכעס |
6 | חנן - איך ילד בוגר הופך למכור? נמשך תמיד למערכות יחסים התמכרויותיות בני - אבחון המחלה - כפייתיות, אובססיה וריכוז עצמי | מאמר מס' 5 הזוגיות של ילדים בוגרים מכורים |
7 | חנן - לחיות את החיים מתוך נקודת מוצא של קורבנות בני - המחלה הנפשית | מאמר מס' 6 קורבנות וההשלכות על תפקודי החיים |
8 | חנן - יתר לקיחת אחריות בני - שליטה ותלות | מאמר מס' 7 כיצד האחריות יתר מסדרת לנו את החיים |
9 | חנן - אשמה- הזימזום האינסופי בנפש בני - ריכוז עצמי אובססיבי | מאמר מס' 8 גילוי האשמה שחרור מכפייתיות |
10 | חנן - ריגושים - החומר הדליק בנפש בני - ההתמכרות הרגשית | מאמר מס' 9 מהי התמכרות לריגושים? |
11 | חנן - החלפת אהבה ברחמים בני - עיוותים רגשיים | מאמר מס' 10 איך קרה שרחמים תפסו את מקום האהבה? |
12 | חנן - שחרור החניקה הרגשית הטראומתית בני - יסודות האמונה בכוח גדול | מאמר מס' 11 שורשי הניתוק הניתוק הריגשי והרוחני |
13 | חנן - שיפוטיות וביקורתיות עצמית אלימות כלפי ה"עצמי" בני - מחסומים לאמונה | מאמר מס' 12 כמה הרסני הכוח של השיפוטיות והביקורתיות ההורה הביקורתי |
13 | חנן - שיפוטיות וביקורתיות עצמית אלימות כלפי ה"עצמי" בני - מחסומים לאמונה | מאמר מס' 12 כמה הרסני הכוח של השיפוטיות והביקורתיות ההורה הביקורתי |
14 | חנן - חרדת נטישה של הילד הפנימי בני - החלפת פחד באמונה | מאמר מס' 13 שחרור מחרדת נטישה |
15 | סיכום סמסטר |
שיעור | נושא השיעור | חומרי קריאה |
---|---|---|
1 | חנן - העברה בין דורית של חוסר תפקוד בני - הגדרה חדשה של כוחות גדולים בחיים של הילד הפנימי | מאמר מס' 14 הבנה ומודעות לחוסר תפקוד - ריפוי |
2 | חנן - תגובתיות - כלים הישרדותיים בני - מאי שפיות לשפיות תגובתית | מאמר מס' 15 איך אפשר להגיע לאני האמיתי ע"י הימנעות מתגובתיות |
3 | חנן - הפנמת ההורים שלנו, ההורים שלנו חיים בתוכנו בני - מיהו ההורה האמיתי - אלוהים | מאמר מס' 16 בניית הקשר עם ההורה האמיתי |
4 | חנן - סוגי התעללות והזנחה בני - קבלת ההחלטה לשינוי | מאמר מס' 17 הכרת הצד המזניח והמתעלל שבנו |
5 | חנן - המשך סוגי התעללות והזנחה בני - יישום ההחלטה בחיי ביום יום | מאמר מס' 17 המשך מאמר הכרת הצד המזניח והמתעלל שבנו |
6 | חנן - עיוותי חשיבה - פרפקציוניזם, שליטה, חשיבה של שחור ולבן, הורה ביקורתי בני - שינוי חשיבה ע"י מסירה וחיבור לעצמי האמיתי | מאמר מס' 18 עיוותי חשיבה שלנו מנטלי ורוחני |
7 | חנן - בושה מרעילה בני - ניקיון רוחני | מאמר מס' 19 בושה מרעילה |
8 | חנן - ניקיון העצמי מבושה בני - קבלה עצמית | מאמר מס' 20 ריפוי העצמי מבושה |
9 | חנן - בניית הורה אוהב פנימי בני - מיקוד בעצמנו ובפתרון | מאמר מס' 21 כלים להתחברות עם ההורה האוהב |
10 | חנן - המשך בניית אהבה עצמית בני - אלוקים הוא אהבה | מאמר מס' 22 אהבת אלוהים |
11 | חנן - בני המשפחה המופנמת בני - שטחים מתים - הכחשת אזורים שאנו מתקשים לראות | מאמר מס' 23 הכחשה - הדבק של משפחה לא מתפקדת |
12 | חנן - ילד/ה, נער/ה, הורה ביקורתי, הורה אוהב בני - בניית עדינות ורגישות העצמי הפנימי | <strong>מאמר מס' 24</strong> ריפוי המשפחה הפנימית |
13 | חנן - ריפוי דרך קשר מודע עם המשפחה הפנימית בני - חיבור המשפחה הפנימית לדרך רוחנית/עקרונות רוחניים | מאמר מס' 25 עקרונות המשפחה הרוחנית |
14 | חנן - חיבור מעמיק עם החיים הפנימיים הרוחניים בני - המעבר מ"עצמי" שמבוסס על שליטה ל"עצמי" שמבוסס על קשר עם אלוהים | מאמר מס' 26 חיבור מעמיק עם אלוהים |
15 | סיכום שנה - חנן ובני |
שיעור | נושא השיעור | חומרי קריאה |
---|---|---|
1 | חנן - ההיסטוריה של הטראומה והפוסט טראומה בני – איך התוכנית הרוחנית מתייחסת לטראומה | ההיסטוריה של הטראומה |
2 | חנן - הגדרת הפוסט טראומה בני - התחלת צעד 4 | הגדרת הפוסט טראומה אצל הילד הבוגר |
3 | חנן - ביטויים וסימפטומים של פוסט טראומה בני - אלוהים הוא הרופא של הפוסט טראומה | סימפטומים של פוסט טראומה |
4 | חנן - ביטויים וסימפטומים של פוסט טראומה בני - עבודה על סודות | כלים לעבודה עם הגוף |
5 | חנן - מניתוק לחיבור דיסוציאציה וחיבור בני - עבודה על בושה | הדיסוציאציה של הילד הבוגר מניתוק לחיבור |
6 | חנן - פוסט טראומה והתמכרויות בני - עבודה על אשמה | התמכרויות “כתרופה” לפוסט טראומה |
7 | חנן - טראומה מורכבת בני - דרכים להגיע אל מטופלים עם טראומה מורכבת | הטראומה המורכבת |
8 | חנן - הטראומה של הילד הזנחה ריגשית בני - הזנחה בצעד 4 | הזנחה ונטישה |
9 | חנן - רגשות כפייתיים המשך הסבל בנקיות בני - מחשבות כפייתיים ואובססיבייים | עבודה עם רגשות באופן רוחני |
10 | חנן - הפרעות אישיות שמתפתחות בני - מה התוכנית אומרת על הפרעת אישיות | מחלות נפש והפרעות אישיות |
11 | חנן - המשך הפרעות אישיות ומחלות נפש בני - השפעת הרוחניות על הנפש | מחלות נפש והפרעות אישיות |
12 | חנן - התעללות בילדות ופגיעות גופניות בני - אמפטיה, הכלה וקבלה, כלים של צעד 5 | כלים רוחניים וטיפוליים, אמפטיה הכלה וקבלה |
13 | חנן - התעללות בילדות, פגיעות רגשיות והעברה בין דורית בני - וידוי | העברת ההתעללות הבין דורית |
14 | חנן - הפיצול והחיבור וידוי שיתוף וחיבור בין שני החלקים המפוצלים | הפיצול השלם |
15 | חנן - המשך הפיצול והחיבור בני - סיכום ומשוב | חופשת סימסטר |
שיעור | נושא השיעור | חומרי קריאה |
---|---|---|
16 | חנן - ריפוי העצמי בני - נכונות להחלים - צעד 6 | הבנת העצמי הפנימי |
17 | חנן - ריפוי העצמי בני - נכונות מלאה - צעד 6 | המשך הריפוי העצמי |
18 | חנן - שלבי ההחלמה, התייצבות, שלב ראשון בני - עבודה על הפגמים | התייצבות החיים, ניקוי מהתמכרויות |
19 | חנן - דעתו של הרופא aca דעתו של הרופא aa בני - מסירת הפגמים - צעד 6 | פוסט טראומה וטיפול בהתמכרויות |
20 | חנן - דרכי טיפול בטראומה - שלב שני - הטיפול בני - החלפת העצמי הכוזב בעצמי האמיתי - צעד 7 | חשיפה ממושכת |
21 | חנן - אתגרי החיים השלב השלישי בני - צעדי כנות וענווה | כנות וענווה בהחלמה |
22 | חנן - הפגישה הטיפולית עם פוסט טראומתיים בני - עבודה על פגיעות - בצעד 8 | כיצד נראית הפגישה הטיפולית? |
23 | חנן - הפרעות חרדה, ביטוי לפוסט טראומה בני - עבודה עם פחד | סוגי חרדה ופחדים |
24 | חנן - הפרעת פאניקה ביטוי לפוסט טראומה בני - פחדים בילדות - צעד 8 | הפרעת פאניקה |
25 | חנן - שחרור העבר וסליחה בני - כפרה עצמית צעד 9 | סליחה עצמית לריפוי |
26 | חנן - קבלה עצמית קבלה אירועי החיים בני - המשך צעד 9, כפרה בפני אחרים | משמעות הקבלה העצמית |
27 | חנן - בניית ההערכה העצמית בני - צעד 10 ההערכה העצמית - הכלים של התוכנית | ערך עצמי של הנשמה |
28 | חנן - טיפול והרגעה עצמית יומיומית בני - המשך צעד 10 לטיפול יומיומי | דיבור עצמי פנימי להרגעה עצמית |
29 | חנן - אינטגרציה של סך העבודה הרוחנית לבניית העצמי המקודש בני - שמירה והחזקה יומית של ההחלמה | העצמי המקודש |
30 | חנן - בני סיכום ומשוב | חופשת שנת הלימודים |
שיעור | נושא השיעור | חומרי קריאה |
---|---|---|
1 | חנן – לפרוץ את מחסום ההכחשה, הכחשה בסיסית, מזעור, התחמקות, האשמה בני – התקפה, שכלתנות, התגוננות | הקשרים שקושרים לחיות נקי עמוד 23 |
2 | חנן – יחסים בלתי מנוהלים בזוגיות – נספח א בני – ההשוואה בין מערכת יחסים בריאה ללא בריאה חוזה עבודת צעדים זוגית | חיבור לעצמנו לחיות נקי עמוד 24 |
3 | חנן – חוסר אונים/צעדים לפעולה. נספח ג בני – המשך - ההשוואה בין מע' יחסים בריאה ללא בריאה | חיבור לכוח העליון לחיות נקי עמוד 28 |
4 | חנן – הרגלים שלא עובדים אמון בתהליך בני – מחויבות ואינטימיות (2) | חיבור לעולם שמסביבנו לחיות נקי עמוד 34 |
5 | חנן – הרגלים שלא עובדים בני – תהליך ההשבה לשפיות / צעדים לפעולה | חיבור לאחרים לחיות נקי עמוד 38 |
6 | חנן – שלושתנו במערכת יחסים אחת / שלוש ההוויות בני – מסירה והתמסרות יחד לתהליך | קשר הכרתי לחיות נקי עמוד 74 |
7 | חנן – שיתוף זוגי באמונות שלנו בני – מסירה והתמסרות לאלוהים / צעדים לפעולה | העצמי הגופני שלנו לחיות נקי עמוד 84 |
8 | חנן – מובלים בדרך אל ניתוח עצמי / משימה משולשת בני – חשבון נפש של יחסים שליליים, יחסים חיוביים, תחומים נוספים | מערכת יחסים עם הגוף שלנו לחיות נקי עמוד 86 |
9 | חנן – סוגיות התעללות/סוגיות פיזיות/סוגיות סמויות בני – סוגיות התעללות/התעללות מינית, חברתית, התנהגויות של נטישה | לאפשר לעצמנו להרפות לחיות נקי עמוד 88 |
10 | חנן – התעללות אינטלקטואלית, התעללות רוחנית בני – התעללות כלכלית, פגיעות כזוג/צעדים לפעולה | מע' יחסים עם המיניות שלנו לחיות נקי עמוד 93 |
11 | חנן – להודות בפגמים שלנו – למצוא מטפל שמבין במה מדובר (5) בני – כיצד לגשת לשלושת החלקים, החלטה, אומץ להתחיל להודות, צעדים לפעולה. | מערכת יחסים דרך ריגושים והרפתקאות לחיות נקי עמוד 96 |
12 | חנן – הכנה להכניס את אלוהים, למע' יחסים. החלטות שאנו צריכים לקבל כזוג (6) בני – סקירת הרשימות שנעשו קודם, טיפול בסוגיות ה"אנחנו" | מציאת עצמנו בעולם לחיות נקי עמוד 181 |
13 | חנן – אבן דרך להיות מוכנים לחלוטין להרפות, חמשת שלבי האבל בני – להפוך להיות נכונים לחלוטין בזוגיות וממערכות יחסים, צעדים לפעולה (6) | לחיות את העקרונות שלנו לחיות נקי עמוד 230 |
14 | חנן – מבקשים מאלוהים, טקס הזוגיות, מרחב רוחני זוגי בני – צעדים לפעולה, הדרך הנכונה | התרגול המתמשך של כניעה לחיות נקי עמוד 235 |
15 | חנן – אנחנו לא אלוהים, החסרונות המודעים ואלה שלא ידועים לנו, נכונות והתהליך המתמשך בני – משוב וסיכום | חופשת סמסטר |
שיעור | נושא השיעור | חומרי קריאה |
---|---|---|
16 | חנן – ניקוי הריסות העבר במערכת היחסים, פגיעות שפגענו בעצמנו פגיעות שפגענו בבן/ת הזוג שלנו ובמערכות היחסים. בני – פגיעות שפגענו באחרים פגיעות שפגענו כזוג באחרים, פגיעות שפגענו בילדנו, אחרים שנשאו עיניהם אלינו. | מערכות יחסים לחיות נקי עמוד 125 |
17 | חנן – סוף לבידוד, איסוף ענייני ה"אנחנו" בני – אהבה חומלת וחוכמה אלוהית, צעדים לפעולה | יחסים חברותא לחיות נקי עמוד 129 |
18 | חנן – אומץ עיקרון רוחני, כפרה בזוגיות ובמע' יחסים, בושה ואשמה ותיקון היחסים בני – סליחה עצמית כפרה לעצמנו, כפרות לבני הזוג שלנו ולמערכת היחסים, כפרות לילדים שלנו, כפרות לאחרים | חברות לחיות נקי עמוד 135 |
19 | חנן – תהליך המונחה ע"י הכוח העליון שלנו, תהליך הכפרה והסליחה הזוגית / צעדים לפעולה בני – נולדנו מחדש ונשאר חדשים. מתחילים מחדש תיקון מתמיד של מהלך חיינו. חשבונות נפש יומיומיים ומעת לעת. | מערכת יחסים מחוץ לתוכנית לחיות נקי עמוד 149 |
20 | חנן – חשיבותה של האסירות תודה. צעדים לפעולה בני – העצם החלולה, מצב רוח פתוח. פותחים את חיינו ביחד לרצונו של הכוח העליון שלנו. | משפחה לחיות נקי עמוד 144 |
21 | חנן – התפילה והמדיטציה המשותפת שלנו, מוסרים את חיינו המשותפים לכוח העליון. שלבים של תפילה ומדיטציה. צעדים לפעולה בני – התעוררות רוחנית, התוצאה. צעדים לפעולה. | להיות הורה לחיות נקי עמוד 149 |
22 | חנן – הקשר עם העצמי הפנימי, בריאת העצמי החדש, הקשר ההכרתי בני – אלוהים במרכז החיים | כפרה ופיוס לחיות נקי עמוד 156 |
23 | חנן – היכרות עם הורות מחדש של המשפחה הפנימית, זיהוי ההורה האוהב, לפגוש את המשפחה הפנימית. בני – בני משפחה, הורה ביקורתי, נער פנימי, ילד פנימי, התחברות בכדי לבסס שיתוף פעולה | מע' יחסים רומנטיות לחיות נקי עמוד 160 |
24 | חנן – מצב בריא נרפא, מצב פצוע תגובתי ולא מתפקד, מהורה ביקורתי להורה אוהב. ריפוי דרך קשר מודע עם המשפחה הפנימית שלנו. בני – מעוררים את ההורה האוהב, מה הורה אוהב עושה מסגור מחדש של מסרים. אפרמיציות להורה אוהב. | מה אנו רוצים לחיות נקי עמוד 161 |
25 | חנן – צורכי ליבה של ההורה האוהב, לראות את השטחים המתים שלנו. חיבור מעמיק עם החיים הפנימיים שלנו. בני – המשפחה הבריאה מודל להורות מחדש, מה משפחה בריאה נותנת לילד. מסרים שנזקקנו לשמוע בילדות. | מה אנו מבקשים לחיות נקי עמוד 167 |
26 | חנן – משפחות בריאות מדברות מרגישות ונותנות אמון בני – קשיבות, מיינדפולנס, חיזוק יכולת קשיבות שלנו, תרגול קשיבות, ניווט בעזרת קשיבות באזור האתגר | האומץ לבטוח לחיות נקי עמוד 171 |
27 | חנן – רשות להרגיש, ככל שמתרגלים ההרגשות הופכות לזורמות יותר. בני – להרגיש את ההרגשות עם אחרים שיש לנו בהם אמון, התחברות לצרכים, הבדל בין אסטרטגיות לבין צרכים, זיהוי צרכים שניצבים מאחורי התנהגויות שלנו. | קשר הכרתי לחיות נקי עמוד 177 |
28 | חנן - היפרדות בני – מועצמים או חסרי אונים והוקרת תודה, איחוד מחודש עם הילד הפנימי | המסע ממשיך לחיות נקי עמוד 226 |
29 | הכנת רפרנטים על נושא לימוד אישי חוויתי כל רפרנט יהיה כ-10 דקות, בנוסף לעבודת סיכום | העצמי המקודש |
30 | חנן - בני סיכום ומשוב - סיכום פרידה |
חברי הקבוצה נותרים קבועים ובכל שנה מתחלף מנחה הסמינר. חלוקה כזו מאפשרת עבודת עומק מתוך היכרות עם חברי הקבוצה ועם האישיות הטיפולית המתפתחת אצל כל אחד ואחת, ולצד זאת היכרות עם מנחים שונים וסגנונות התבוננות מגוונים על חומרים קליניים.
היא לפתוח מרחב קבוצתי שיאפשר לכל משתתפ/ת להמשיך ולפתח את העצמי שלו/ה כפסיכותרפיסט/ית דרך הבאת מקרים לדיון בקבוצה שימוש בקולות ותחושות הקבוצה כ"היכל של מראות" היכולים לתת זוויות הסתכלות מגוונות להבנת המקרה ודרך עבודתו של המטפל.
אני מכור נקי בעצמי 7 וחצי שנים. אני עובד בתחום ההתמכרויות כבר כמעט 5 שנים במרכזים היוקרתיים בישראל. נרשמתי ללימודים בפסיכותרפיה ואני עוד רגע מסיים שנה ראשונה. ניתנה לי ההזדמנות ככה באמת לחזור לילדות שלי, לטפל בכאבי הליבה, שלא ניתן לי ההזדמנות לפגוש במהלך החיים שלי. זה ניהל אותי והביא אותי למקומות מאוד הרסניים. ודרך הלימוד, והמכללה והמפגש והמרצים שהם באמת בעיני מאנשי המקצוע המובילים בתחום ההתמכרויות בארץ, ניתנה לי באמת הזכות לפתוח את הדלת של הבית שגדלתי בו ולחזור לילדות המאוד מורכבת והבית הלא מתפקד שגדלתי בו. אני יכול לספר על חווית לימוד יוצאת דופן, עמוקה, מקצועית, ככה באמת שעוזרת לי, להעביר ולשרת את העולם עם המתנה שאני ככה רוכש פה במכללה. אני יכול להגיד שהשינוי האדיר שקרה לי בחיים מאז שנרשמתי למכללה הביא אותי למקום שאני מטפל בעצמי וגם מלווה אנשים שמתמודדים עם התמכרויות וטראומות וקושי לנהל את החיים בתנאים המקובלים.
סטודנט שנה ראשונה במכללת טריותרפיה במסלול פסיכותרפיה. אני למדתי המון סוגים של לימודים, ועובד עם המון מכורים, ותמיד הרגשתי שחסר לי משהו, עד שהמליצו לי והכרתי את בני וחנן. הגעתי למכללה הזאת ולראשונה בחיי דיברו איתי על הילד הפנימי. כשהתחלנו לנגוע בזה קרה לי דבר מדהים. התחלתי להבין את השורש של כל הבעיה בעצם, וזה מה שהיה חסר לי. היה חסר לי לנגוע בילד הזה, ולהבין שלאחר הילד הזה מגיע איזשהו נער. יש שם ילד עצוב ונער אלים שרוצה להגן עליו, ובעצם זה השורש וזה מסע של הרס עצמי וזה עשה לי וואו. חוויתי שם התעוררות רוחנית מטורפת וזה שירת אותי לעזור לאנשים כדי לצלול איתם לתוך הילד הזה שכואב בתוכם. להביט עליהם בחמלה, ובאהבה, לחבק אותם וביחד עם מטופל. זה לחבק את הילד הזה ולצמוח איתו ביחד לגבהים. המכללה הזאת עשתה לי פלאים.
באתי לכאן כי העולם הזה מאוד עניין אותי, בתחושה שלי, עם הניסיון שלי, בחיים, בביזנס ובמשפחה. שמשהו יותר עמוק מנהל אותנו וחשוב לנו בחיים. משהו יותר עמוק מהדברים שרואים למעלה. משהו שהוא מהותי לחיים, למשפחה מתפקדת, לעסק מתפקד. לכל פרמטר שאנחנו ניגשים אליו בחיים, יש גרעין קטן שממנו נובע הכל.
אני פה שנה ראשונה ולמדתי המון על איך העולם עובד, מה זה עולם הרגש, מה זה עולם הנפש, העולם הפיזי, העולם הגשמי. בעצם מערכת אחת שמשפיעה על כל המימדים. בנאדם שרוצה להצליח בזוגיות, בנאדם שרוצה להצליח כהורה, בנאדם שרוצה להצליח כבעל עסק, בנאדם שרוצה להצליח במערכות יחסים, כבוס בעבודה, כאישה, כבעל, כאבא, בכל פרמטר יש גרעין אחד שהוא המקום הזה. המסלול הוא מסלול של 3 שנים, אני רק בשלהי השנה הראשונה ואני יכול להגיד באופן ברור שחוויתי קפיצה אדירה בכל היישום שלי והטמעה של החומר שנלמד פה. משבוע לשבוע יש תהליך אבולוציוני מדהים שקורה פה בשיעורים, בקבוצות, בסדנאות, תהליך מדהים שפותח את האופקים, שם אותך בחיים האמיתיים, מול העולם האמיתי, ונותן לך את הכלים האמיתיים והפשוטים איך לחיות בצורה בריאה, בצורה שלווה, בצורה שמחה, בצורה שאתה מכיל את האנשים, אוהב אותם. אתה חי בצורה נכונה, בצורה רוחנית, אתה לוקח את אלוקים ואתה שם אותו במרכז החיים שלך. אני מאחל לכל אחד לזכות בדרך פה.
בתור נקיה כבר 28 שנה, אני חייבת להגיד שמחולל השינוי בחיים שלי זו השנה האחרונה. למרות שעברתי צעדים, סבבים, וטיפולים למיניהם במסגרות כאלה ואחרות, אבל השנה הזו עשתה את ה-Game Changer בהחלמה שלי וזה ניכר גם במסגרת העבודה שלי. השוני הוא שהפעם אני מבינה את הצד השני ורואה מעבר למה שהוא אומר או לא אומר. אני מצליחה להבין ולראות כמו רנטגן, פנימה. זה משוגע מבחינתי. אני צוללת במנהרת הזמן, למדתי על עצמי המון המון דברים, ואחד השינויים הגדולים שקרו לי השנה זה בעצם מערכת היחסים עם הבן שלי. הצלחתי לראות באמת את הילדה שבי ואת הילד הקטן שבו, לפעמים מתנגשים ולפעמים עושים עבודה. אני מרוצה מהצוות, אני מרוצה מההתנהלות של הלימודים ואני פשוט נפעמת, באמת, כל פעם מחדש.
הגעתי ללימודים בעקבות המלצה מחבר שלומד כאן ונשארתי כי אני מרגישה את החוויה שאני עוברת בעצמי. אני ממש מרגישה כאילו כל שיעור מדברים את מה שעובר עליי ומה שעבר עליי כל החיים וזה פשוט מרתק אותי וזה נראה לי הדבר הכי טוב בעולם ללמוד ככה לטפל באנשים, דרך המקום שלי והחוויה שלי.
התחלתי לעבוד כבר עכשיו בשנה הראשונה בתור מדריכת שיקום וזה מאוד עוזר לי כשאני מקשיבה למתמודדי נפש ושומעת מה עובר עליהם, ואני ממש מצליחה להתחבר למקומות שלהם ולנסות אפילו איפשהו לתת כמה טיפים. אני בעצם לומדת איך לדבר אליהם, להקשיב להם, מה יותר להגיד, מה פחות להגיד, לתת להם באמת את התמיכה וההבנה וההכלה שהם צריכים.
השנה עברתי תהליך מאוד מאוד משמעותי בחיים שלי. חוויה. כל התהליך שעברתי השנה זו חוויה אחת גדולה שבעצם מדברת על הילד הפנימי, מה שנקרא איך גדלתי, ומה שעשיתי בחיים. ז"א, עמוק עמוק בפנים. אם ידעתי עד היום שאני מה שנקרא יודע, אז כשהגעתי למכללה, אז בעצם זה דיבר אליי ממש עמוק עמוק פנימה. למדתי על המשפחה שלי, למדתי על עצמי. אני עובר פה תהליך עם עצמי וככה זה משתלב עם המטופלים שאני מלווה אותם היום. אני חושב שהתבגרתי המון השנה הזו מבחינת הלימודים. הדבר המשמעותי הוא שבעצם היום כשאני עובד עם מטופלים אני היום יכול לראות הרבה דברים שלא ראיתי בעבר, לפני שהגעתי ללימודים. אני רואה באמת אינדיבידואל, מטופל, איך לטפל בו, איך לגעת בו כמו שנוגעים בי פה במכללה בני וחנן.
אני מאושר על הבחירה שעשיתי ללמוד במכללה. מה שהופך את הלימודים בשבילי לכל כך משמעותיים זה ההבנה שהלמידה שלנו היא בראש ובראשונה דרך פנימית, אל תוך עצמנו. הכלי הכי עמוק שהלימודים במכללה מעניקים לי ואני יוצא מהפגישות מלא השראה, זה המקום שבו אני מרגיש שאני פוגש את עצמי, שאני מרגיש שזה מאפשר לעשות תהליכי שינוי בתוך עצמי ואני מרגיש שאני מביא פירות כבר לתוך ההתנסויות הראשונות שאני עושה בעולם הטיפול.
אני מרגיש שיש פה מורים שחיים את 12 הצעדים בצורה מאוד עמוקה, והם חיים טיפול בצורה מאוד עמוקה, ומצליחים ליצור דרך של טיפול שהיא בו בזמן גם דרך של השתנות עבור המטפל, והכוחות שנובטים לי בתוך הנפש זה ודאויות, דברים שמחזקים אותי, דברים שמעמיקים אצלי, אני מרגיש שאני מביא אותם עם הרבה אמון בדרך.
אני יכול לומר שהיום כשאני נכנס לחדר של עבודה עם מי שאני מלווה, אני נכנס בהוויה אחרת. אני נכנס בהוויה של יותר אמון ובכוח עליון שפועל בתוך המפגש. אני מרגיש שאני קשוב יותר. ליוויתי אנשים בצורות שונות הרבה שנים, ויש משהו חדש שקורה לי בזכות הלימודים ואני מייחל להמשך.
ברוכים הבאים למתעניינים, אני מזמין אתכם ללימודים שהם חוויה אחת שנמשכת לכל השלוש שנים.
לימודים ברמה אקדמאית שהם חוויה עמוקה מאוד, אשר תיצור את החיבור לעצמכם ותהפוך אתכם למטפלים בחסד עליון.
אתם תהפכו בלימודים לאנשי מקצוע מהמעלה הראשונה, אנו נלווה אתכם לאורך כל הדרך עד אשר אתם תכלו לעשות זאת בעצמכם.
אתם תלמדו להביא בשורה חיובית וטובה לאנשים שלא מצאו מענה טיפולי בשום מקום אחר, עם צוות של אנשי דרך ניסיון ואקדמיה.
ברוכים הבאים, אנו כאן עבורכם ובשבילכם לא רק לשלוש שנות הלימודים, אלה להמשך המסע גם לאחר שתסיימו את הלימודים. הלימודים יהפכו אתכם למטפלים ברמה אחרת ממה שאתם מכירים, אתם תהיו אנשי דרך ורוח כבסיס לזהות הטיפולית שלכם, אתם תעברו תהליך נפשי ורוחני מרתק בתהליך הלימודים.
חשוב לי להגיד הלימודים בטריותרפיה, מרוב שהם חווייתיים, לימודיים ומשמעותיים הם יובילו אתכם אל עצמכם, אל העצמי האמיתי ואל הנשמה שלכם.
בלימודים אתם תחוו ותתעוררו אל חייכם ואל האמת. עוד להוסיף ולהגיד לכם, שתוכנית הלימודים היא גם לכאלה שלא רוצים להיות מטפלים, אלה רוצים רק לעבור דרך ותהליך משמעותי.
בואו תטעמו, תחוו ותלמדו. אנו אתכם לאורך כל הדרך.
יש לכם שאלות נוספות? השאירו פרטים בטופס ואנחנו נחזור אליכם.
תוכנית הלימודים לפסיכותרפיה מתפרסת על שלוש שנים, תלמיד שיסיים את כל חובות הלימודים יקבל תעודה מטעם מכללת טריותרפיה, והמכון הבנלאומי להכשרות מקצוע, כמו כן, התלמיד גם יקבל קוד מטעם המכון הבנלאומי להכשרות.
תוכנית הלימודים מתבססת על שלושה נושאים מרכזיים: היתמכרות, טראומה, ומערכות יחסים, כול הנושאים מתמקדים בהיבט ההיתמכרותי, והילד הפנימי.
הלימודים הפרונטליים במליאה מעורבים גברים נשים, בתוכנית יש קבוצות קטנות, שנקראות קבוצות קליניות להדרכה מעשית, והן מחולקות לקבוצת גברים, קבוצת נשים וקבוצה מעורבת גברים נשים.